Annalect Nederland

Annalect Nederland is onderdeel van OmnicomMediaGroup, één van ‘s werelds grootste media organisaties met meer dan 75.000 werknemers in 24 landen. Als het data-, tech- en analytics label van Omnicom hebben wij veel verschillende specialisten in huis, van data architects en marketing scientists tot media analisten en engineers. 

Met onze kennis en expertise ondersteunen we adverteerders en bureau’s bij het opzetten en inzetten van data-gedreven marketing. Denk bijvoorbeeld aan het doeltreffend targeten van diverse audiences op verschillende kanalen, het correct tracken en attribueren van conversies, het analyseren van salesdata en het implementeren van marketing automation.

Ons Team

Annalect Nederland bestaat uit verschillende teams, elk staat voor je klaar om je data gedreven vraagstukken te beantwoorden. Ieder team staat onder leiding van het management. Leer een aantal van onze collega’s kennen:

Marijke Wiersma

Managing Director

Marijke werkt al ruim 15 jaar in analytics aan zowel klant- als bureauzijde. Als managing partner is ze verantwoordelijk voor een team van analisten, engineers en consultants dat zich focust op het ondersteunen van adverteerders en op de bouw en uitrol van Omni, het operating system van Omnicom.
Ze heeft een hands-on mentaliteit en helpt onze klanten graag het beste uit hun data-gedreven marketing te halen.

Imke Kuiper

Head of Enablement

Imke is samen met haar team verantwoordelijk voor account management, account development en technology implementaties voor klanten van de media bureaus van OmnicomMediaGroup en daarbuiten. Het Enablement team is tevens belast met de uitrol van Omni. Imke werkt al 10 jaar in verschillende functies binnen OmnicomMediaGroup en heeft daardoor een brede achtergrond in digitale media, marketing technologie en research.

Monika Miziolek

Head of Analytics

Monika leidt het Analytics team binnen Annalect. Haar team heeft als belangrijkste taak om middels verschillende data analyses tot inzichten en aanbeveling voor onze klanten te komen. Samen met haar team identificeert ze trends, patronen en kansen voor onze eigen en nieuwe klanten. Ze heeft uitgebreide ervaring met Marketing Mix Models en vindt het leuk om zich vast te bijten in complexe data vraagstukken.

Chris van Kampen

Product Lead Media Science

Chris is al ruim vijftien jaar actief op het gebied van media- en communicatie-onderzoek. Hij leidt het team van onderzoekspecialisten van Annalect Nederland. Hij is verantwoordelijk voor voor product- en procesontwikkeling maar beheert ook meerdere projecten en gebruikt zijn expertise op het vlak van communicatie onderzoek om klanten optimaal te ondersteunen en adviseren om de meest efficiënte resultaten te behalen.

Manon Botter

People Champion

Manon is al lange tijd onderdeel van het team. Een half jaar na de oprichting van Annalect kwam zij in dienst. Daardoor heeft ze al verschillende rollen gehad. Op dit moment heeft ze een echte all-round rol en werkt voor verschillende teams als Senior Data Analist en Senior Technology Platform Consultant. Daarnaast is er, met het groeien van het team, meer aandacht nodig voor onderwerpen als cultuur, diversiteit en inclusie. Een taak die Manon, samen met collega’s, oppakt in haar rol als People Champion.

Iwan Burlini

Product Lead Tech & Data

Iwan is al ruim acht jaar actief op het speelveld van advertising technologie. Hij is gespecialiseerd in data management, activatie en privacy. In zijn dagelijkse werk houdt hij zich bezig met data onboarding, 1p data verzameling en data sharing. Hij helpt adverteerders binnen Annalect om hun datastrategie klaar te stomen voor de toekomst.