Google Marketing Platform

Als Google Sales Partner helpen we adverteerders zelf eigenaar te worden van hun Google Marketing Platform (GMP) accounts. Hierbij begeleiden we zowel adverteerders met in-house teams als adverteerders die hun campagnes uitbesteden aan een bureau. Of het nu gaat om Campaign Manager 360, Display & Video 360, Search Ads 360 of Google Analytics 360, onze experts zorgen ervoor dat merken maximale waarde halen uit hun Google producten.

Annalect: GMP partner

Als Certified GMP Reseller begeleiden wij onze klanten met het zelfstandig inzetten van het platform.  Het werken op een eigen licentie maakt je eigenaar van je eigen data en set-up. Je krijgt op het hoogste niveau toegang tot alle accounts en je kan zelf bepalen welke andere partijen je hierop aanhaakt.

Dit biedt efficiëntie, duidelijkheid, een betere gebruikerservaring én maakt investeringen, rondom het aanschaffen van een licentie op het platform, toekomstbestendiger.   

Automatiseren

De verschillende onderdelen stellen je in staat je dagelijkse marketing campagne-optimalisaties te doen. Ook krijg je via de ingebouwde intelligentie automatisch inzicht in

Het linken van de GMP-producten stelt je in staat werkzaamheden te automatiseren, zodat je meer tijd overhoudt voor analyse, strategie en experimenten uitvoeren. Gebruik een script om advertenties uit te zetten wanneer ze niet voldoen aan conversie-eisen, publiceer campagnes wanneer het kwik boven 25 graden stijgt of pas biedingen aan op basis van doelgroep en conversies. 

De ingebouwde intelligentie van GMP zorgt ervoor dat je automatisch inzicht krijgt in advertentietrends- en patronen. Het platform helpt daarnaast om eenvoudig marketingactiviteiten te evalueren, waardoor je meer grip hebt op je investeringen. Kortom, het Google Marketing platform zorgt voor een efficiëntere werkwijze en een betere gebruikerservaring.

Beter je doelgroep bereiken

Een van de grootste voordelen van de GMP onderdelen samen gebruiken is dat je beter verschillende doelgroepen in kaart kan brengen en kan bereiken. Google Analytics 360 vormt hierbij de basis. Door de andere onderdelen met GA360 te koppelen kan je jouw audiences analyseren en het beste bereiken, met de meest effectieve ads en de meest efficiënte biedingsstrategie, om de hoogste ROI te behalen. 

Gebruik Google Analytics 360 om je beste doelgroepen te achterhalen en target deze vervolgens in Display & Video 360. Gebruik de koppeling om te zien of de ads effectief zijn of om (automatisch) de relevantie te verhogen. Of personaliseer de ervaring van app- of webgebruikers door, middels Google Optimize, doelgroepen alternatieve landingspagina’s te tonen.

Toekomstbestendig

Een eigen licentie is ideaal voor zowel adverteerders met in-house specialisten als adverteerders die met meerdere agencies samenwerken. Met een eigen account blijft je eigenaar van je data. Dit zorgt ervoor dat je zelf bepaald wie toegang heeft tot wel product binnen Google Marketing Platform.

Wat is Google Marketing Platform?

Google Marketing Platform (GMP) is het enterprise platform voor online advertentie- en analysewerkzaamheden. Het is ideaal voor merken die veel data beheren en behoefte hebben aan geavanceerde data- en analyse oplossingen. Het bestaat uit verschillende Google producten zoals: Display & Video 360, Campaign Manager 360, Search Ads 360 en Google Analytics 360. 

Link de producten aan elkaar voor het beste resultaat.
Elk product kan op zichzelf opereren. Maar door de verschillende onderdelen te integreren heb je meer kennis, inzicht en methoden om je campagnes verder te optimaliseren voor een hogere merkbekendheid, sales en ROI. Koppel bijvoorbeeld Search Ads 360 bijvoorbeeld met Analytics 360 om te achterhalen welke advertenties het beste aansluiten op je doelgroepen, of koppel Display & Video 360 met Campaign Manager om automatisch de beste ads te serveren aan verschillende doelgroepen, op verschillende devices, in verschillende landen.

Haal meer uit het Google Marketing Platform

Annalect biedt adverteerders support om de waarde van het Google Marketing Platform te vergroten. Dit doen we door onze eigen technologie en data aan te sluiten en door ondersteunende diensten aan te bieden op de vlakken van Google Cloud, Google Ads Data Hub, consent en tag management.

Search ads 360

In Search Ads 360 (SA360) beheer je al je SEA campagnes – op Google, Bing, Baidu en Yahoo – vanuit één platform. Dankzij multi-apparaat conversie meting, slimme biedstrategieën en gecentraliseerde conversiedata haal je alles uit je zoekmachinecampagnes.

Display & Video 360

Display & Video 360 is het Demand Side Platform (DSP) van Google. DV360 is gekoppeld aan meer dan 80 Ad Exchanges en 900 miljoen websites wereldwijd. Koop real-time advertentieruimte in, publiceer geavanceerde creaties en target specifieke doelgroepen met de meest relevante advertenties.

Analytics 360

Google Analytics 360 geeft je de tools die je nodig hebt om je klanten beter te begrijpen. Gebruik de inzichten om je website te verbeteren, conversie ratio’s te optimaliseren, specifieke doelgroeplijsten te maken en meer.

Campaign manger 360

Campaign Manager 360 is een centrale tool voor: Ad Serving, Planning & Analyse en reporting van online marketingcampagnes. Door gebruik van deze drie applicaties help CM360 je om het beste resultaat te halen uit je campagnes.

Google Tag Manager 360

Google Tag Manager is een tool waarmee je zelf eenvoudig tags toevoegt aan je website of app. Zo kan je makkelijk tracking pixels toevoegen, zien waar gebruikers op klikken en conversie-events aanmaken. Hiervoor moet je eenmalig een Tag Manager code op al je pagina’s plaatsen. Zonder tussenkomst van een webbouwer voeg je vervolgens zelf alle tags snel en gemakkelijk toe. 

Ads Data Hub

Ads Data Hub stelt je in staat first-party gegevens uit BigQuery te combineren advertentiecampagnegegevens op gebeurtenisniveau van Google. Door deze gegevens te combineren krijg je inzicht, kun je advertentie-efficiëntie verbeteren en zorgen voor effectievere campagne-optimalisatie.

Optimize 360

Met Optimize 360 zet je eenvoudig A/B- en multivariate testen op om de conversieratio van je website te verbeteren. De tool kan ook worden gebruikt om bezoekers een gepersonaliseerde ervaring te bieden. Optimize 360 biedt een rechtstreekse integratie met Google Analytics 360, waardoor je experimenten direct kunt analyseren op basis van doelen en segmenten uit GA360.

Google Data Studio

Google Data Studio maakt het gemakkelijk om gegevens te verwerken tot verwerkt gegevens tot informatieve, volledig aanpasbare dashboards en rapporten die eenvoudig lees- en deelbaar zijn.

Creative Studio

Met dynamische creaties uit Creative Studio personaliseer je advertentiemateriaal voor verschillende audiences. Ook bouw je gemakkelijk data-gedreven advertenties en creëer je varianten die de juiste boodschap aan de juiste gebruikers laten zien met Display & Video 360. Stem uitingen af op basis van actualiteit en externe triggers zoals Annalect Weather Targeting. Voor Dynamic Creative Optimization. In campaign manager traffic je banners, je maakt ze in google web designer.

Praat met onze experts

Of je nu hulp zoekt bij een enkel project of een grotere, langdurige samenwerking, als Google Marketing Platform Sales Partner beschikt Annalect over de middelen en expertise die je nodig hebt om meer te bereiken met je marketing.

Reinoud Dirkzwager

Reinoud Dirkzwager

Als GMP Partnership Lead kan Reinoud je alles vertellen over Google Marketing Platform. Meer weten? Vul het contactformulier dan nu in.