Brand tracking
Welke positie neemt jouw merk in het hoofd van de consument in? En hoe verandert deze positie over de tijd heen en in vergelijking met die van de concurrenten? Door jouw merk doorlopend te tracken tegen verschillende KPI’s zoals merkbekendheid en reclameherinnering, verzamel je waardevolle informatie die je met verschillende marketingkanalen kunt bijsturen. Onze brandtrackingoplossing volgt al ruim 16 jaar veel verschillende merken onder de naam Adtractive.
Onze brand tracker monitort merken over een langere periode waarbij inzichten gekoppeld worden aan campagnes en marketingstrategieën. Daarmee zijn we in staat verschillende vragen omtrent de positie van je merk en de effectiviteit van je campagnes te beantwoorden. Welke merken neemt jouw doelgroep in overweging bij de aankoop van een product? Brand tracking biedt inzicht in de opmerkelijkheid (saliency) en overweging van jouw merk. Welke marketingstrategie en campagne werkt voor jouw merk, product of doelgroep? Via brand tracking analyseren we marketingcampagnes op onder andere herkenning, overweging en evaluatie van de campagne-uitingen en kwantificeren we het effect van jouw campagne. Hoe doet jouw merk het in de markt en hoe monitor je de performance van jouw merk?