Benieuwd naar de mate van merkbekendheid van jouw brand en of jouw videocampagne daaraan bijdraagt? Het Google Marketing Platform biedt daarvoor een mooi product aan: de Brand Lift Study. DV360 geeft je de mogelijkheid om voor YouTube en video line items een brand lift study uit te voeren; een gratis tool die de directe impact van jouw campagne meet.

Als je de Brand Lift Study inzet krijgt jouw ingestelde target audience tijdens de campagne een korte vragenlijst te zien. De ene groep ziet wél jouw ad, de andere niet. Met die vragenlijst worden verschillende metrics als brand awareness, ad recall, consideration, favorability en purchase intent gemeten en de resultaten zijn binnen een aantal dagen beschikbaar. Dat betekent dat je met de kennis van de resultaten de campagne kunt optimaliseren.

Vragen die beantwoord kunnen worden door een Brand Lift study:

Herinneren mensen zich dat ze mijn advertentie hebben gezien?
Is mijn doelgroep meer bewust van mijn merk na het zien van mijn advertentie?
Heeft mijn advertentie mijn doelgroep aan het denken gezet over mijn merk?
Is mijn doelgroep positief beïnvloed door het zien van mijn advertentie?
Neigt mijn doelgroep naar conversie na het zien van mijn advertentie?

Met de antwoorden op deze vragen kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om je logo meer of groter in beeld te brengen, kleuren aan te passen of een andere call-to-action te gebruiken. Als je meerdere advertenties hebt die je kunt gebruiken, dan kan het waardevol zijn om initieel beide advertenties te gebruiken en voor beide een Brand Lift study uit te voeren. Op die manier voer je een A/B test uit op Brand Lift en kun je meest effectieve advertentie kiezen.

Kortom: de Brand Lift Study een erg handige, gebruiksvriendelijke, gratis tool om een breder inzicht in je data te krijgen.

Merk je dat er vragen zijn die je niet kunt beantwoorden met de Brand Lift Study of wil je dergelijk onderzoek doen naar de impact van andere media inzet? Neem dan een kijkje bij onze brand tracking oplossing of neem contact met ons op.

Nieuwsgierig?

We komen graag met u in contact om te kijken wat voor u kunnen betekenen.