Wat is Search Ads 360?

Met Search Ads 360 creëer en beheer je zoekmachineadvertenties op Google, Bing, Baidu en Yahoo. Allemaal vanuit één interface. Door SA360 te integreren met andere onderdelen van het Google Marketing Platform, zoals Display & Video 360 en Google Analytics 360, werk je makkelijk samen met andere teams, houd je overzicht over de resultaten en toon je de meest relevante ads aan jouw doelgroep. 

Als gecertificeerde reseller helpt Annalect klanten het maximale uit Search Ads 360 te behalen.

Haal maximaal resultaat uit zoekmachine campagnes

De meeste marketeers zijn wel bekend met Google Ads, waarmee je Google search ads kan maken en display ads kan publiceren op honderdduizenden websites en apps die zijn aangesloten op het Google Display Network (GDN). Search Ads 360 is de enterprise variant van Google Ads. Ze verschillen op een aantal belangrijke punten. 

Search Ads 360 is onderdeel van het Google Marketing Platform.
Dit betekent dat je kan het makkelijk kan integreren met andere onderdelen van het Google Marketing Platform, zoals DV360, Campaign Manager 360 en Google Analytics. Hierdoor worden campagnebeheer en optimalisatie eenvoudig: bereik de meest relevante doelgroepen, personaliseer de gebruikerservaring en maak gebruik van multi-touch attribution om lagere CPA’s te behalen.

Met Search Ads 360 kan je zoekadvertenties maken op Google, Bing, Baidu en Yahoo.
Zo bereik je een groter aantal zoekmachinegebruikers, allemaal vanuit één interface. Bovendien kan je gemakkelijk de verschillende kanalen en campagnes vanuit een plek aanpassen.

Met Search Ads 360 kan je geen display ads kan maken.
Hier is Google DV360 voor nodig. Het voordeel van DV360 is dat je meer creatieve vrijheid hebt en display ads kan publiceren op miljoenen websites en apps, die niet alleen aangesloten zijn op GDN, maar ook op andere netwerken.

Geautomatiseerd Campagne Management

Op een centrale plek al je search campagnes opzetten, beheren en optimaliseren.

Geavanceerde optimalisatie tools

Automatiseer biedingen, beheer budgetten, structureer aanpassingen, aanpassingen getriggerd door gebeurtenissen én meer in één platform.

Toegang tot rapportage & snelle inzichten

Krijg toegang tot search en conversie data in realtime, en rapporteer over prestaties op schaal op gedetailleerd niveau.

Geavanceerde functies binnen Search Ads 360

Search Ads 360 is met name geschikt voor bedrijven en marketingbureaus die de creatie en het beheer van search ads willen schalen, campagnes gemakkelijk willen optimaliseren en extra controle willen over hun uitgaven. Het programma bevat geavanceerde functies waarmee je jouw doelen beter kan bereiken dan in de standaard Google Ads.

Gegevenscentralisatie: door campagnes van verschillende landen en zoekmachines te centraliseren krijg je controle over biedingsbeheer en prestaties voor al je search campagnes tegelijkertijd.

Geïntegreerd delen van gegevens: de integratie met Google Analytics 360 en Google Marketing Platform zorgen voor first-party data targeting en geavanceerde rapportages die het makkelijk maken om de ROI aan te tonen.

Attributie: met toegang tot meerdere attributiemodellen, waaronder SA360’s eigen Data Driven Attribution Model, weet je hoe zoekwoorden, advertentiegroepen en campagnes presteren op alle kanalen. Daarnaast kan je, door SA360 te koppelen met CMP360 en DV360, het gehele conversiepad zien en achterhalen hoe zwaar elk kanaal meeweegt in de conversie. 

Biedingsbeheer: de tooling van SA360 maakt het mogelijk om te bieden op basis van conversies, keyword positie, uitgaven, clicks of geavanceerde targeting zoals een combinatie van doelen en maximale CPA’s. Dit helpt bij het verbeteren van de advertentie-uitgaven voor de verschillende zoekmachineaccounts.

Waarom Search Ads 360?

Met de planningtools van Google Ads en de budgettools van Search Ads 360 biedt het platform flexibiliteit op gebied van budgetplanning, budgetbeheer en performance forecasting om zo het maximale uit je spend te halen met gepaste biedstrategieën.

Annalect: jouw partner als Search Ads 360 reseller

Als Search Ads 360 reseller begeleiden wij in-house teams bij het zelf inzetten van SA360. Met een eigen licentie wordt jouw bedrijf eigenaar van zijn eigen Search Ads 360 account. Hierdoor kan je zelf werken in jouw omgeving of werkzaamheden overlaten aan agencies, zonder dat je de data kwijt raakt als je van agency wisselt. Niet alleen directe klanten helpen wij met SA360, ook als agency kun je bij ons terecht voor een SA360 licentie. Met de toekomstbestendige implementatie kun je aan de slag met Ads Data Hub en blijf je zelf eigenaar van je data.  

Je kan bij ons terecht voor advies over SA360 implementatie, de integratie met andere GMP onderdelen zoals GA360 en Optimize, maar ook voor het automatiseren van campagnes, het doormeten van conversies via CM360 of het inzetten van biedstrategieën. Onze teamleden komen uit diverse online marketing en data science disciplines en bundelen hun kennis om tot een oplossing voor elk marketingvraagstuk te komen. 

Praat met onze experts

Ben je benieuwd wat Search Ads 360 voor jouw bedrijf kan betekenen? Voordat we in de data en tools duiken, maken we graag kennis met je. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kop (digitale) koffie. 

Reinoud Dirkzwager

Reinoud Dirkzwager

Reinoud kan je alles vertellen over Search Ads 360. Wil je meer weten? Neem direct contact op.