Campaign Manager 360

Inzicht krijgen in digitale advertentiecampagnes kan een flinke uitdaging zijn. Zeker als er meerdere campagnes, landen of productgroepen tegelijkertijd lopen. Met Campaign Manager 360 verzamel je data van al je online marketingcampagnes op één centrale plek. Of je die campagnes nu in-house inkoopt of uitbesteed aan één of meerdere agencies. Dat is overzichtelijk, efficiënt en helpt om het succes van campagnes te vergroten. Annalect denkt graag mee over hoe jouw bedrijf van Google Campaign Manager 360 kan profiteren.

 

Wat is Campaign Manager 360

Campaign Manager 360 (CM360) is een ad server: een centrale plek van waaruit je al je kan campagnes kan plannen, publiceren, analyseren en optimaliseren. Het is vooral geschikt voor grote merken of agencies die veel campagnes draaien in meerdere landen, in verschillende talen, op diverse kanalen. 

Campaign Manager 360: Trafficking

Met CM360 is het mogelijk om tegelijkertijd honderd ads te beheren en publiceren in vijf verschillende landen. Toon dezelfde ad bijvoorbeeld in het Nederlands en het Italiaans, afhankelijk van de locatie. Of target een doelgroep lager in de funnel met awareness ads en mensen die intentie hebben getoond met acquisitie ads. Allemaal vanuit een plek. 

Dankzij de geavanceerde mogelijkheden is het ook mogelijk om precies te bepalen wanneer ads gepubliceerd moeten worden én om ads aan te passen, zelfs als je met meer dan twintig uitgevers werkt. Uitgebreide monitoring en verificatie maken het mogelijk om campagnes nog effectiever te maken.  

Campaign Manager 360: Reporting en attributie 

Door gebruik te maken van verschillende onderdelen van GMP krijg je niet alleen meer data, maar ook meer controle. Een van de grootste voordelen van CM360 is dat je volledig multi-touch attribution kan benutten. Je bent dus niet meer alleen aangewezen op last-click attribution. Door CM360, DV360 en SA360 te koppelen kan je zien waar en wanneer iemand op een ad heeft geklikt en hoeverre die ad heeft bijgedragen aan een uiteindelijke conversie. Door multi-touch attribution is het makkelijker om budget te schuiven naar de meest waardevolle ads. 

Maak met Floodlight een conversie event aan – zoals lead, aankoop, page view – en track deze binnen CM360. Indien je een koppeling hebt met DV360 en SA360 kan je met één set floodlight tags conversies volgen die afkomstig zijn van display én search ads.  Met deze kennis in huis kan je vervolgens advertenties verbeteren of doelgroepen aanmaken, zodat jouw ads relevanter en effectiever zijn. 

Met floodlight tags kan je ook specifieker de data in duiken dan met de meeste andere pixels. Zo is er een export beschikbaar van gebruikers die specifieke handelingen op je site hebben verricht. Dit is ideaal voor analyse. Ook zit er geen vertraging op de rapportage van de floodlight data. Je kan je aan de hand hiervan de beste gebruikers opnieuw bereiken in een volgende campagne.  

De voordelen van Campaign Manager 360

Voor bedrijven die grootschalige campagnes beheren en/of zich richten op meerdere landen en talen, is CM360 een uitkomst om conversies te ontdubbelen en alle kanalen door te meten op één platform.

  • Bespaar tijd op advertentieprocessen
  • Behaal betere resultaten met advertenties
  • Creëer een gestroomlijnde workflow
  • Werk efficiënter samen aan campagnes
  • Overzie in één oogopslag alle resultaten 
  • Pas campagnes eenvoudig aan of zet ze opnieuw in

Jouw Campaign Manager optimaal ingericht 

Annalect zorgt ervoor dat jij direct met CM360 aan de slag kunt. Wij zetten het platform neer en begeleiden je bij de inrichting ervan. Dat doen we als Google Marketing Platform Sales Partner. Als Certified Reseller werken we intensief met Campaign Manager 360, Display & Video 360, Search Ads 360 en Google Analytics 360 en hebben wij alle kennis en expertise in huis zodat jij alles uit deze programma’s kan halen.  

Ondersteuning voor jouw data-gedreven marketing

Annalect is GMP reseller voor zowel grote en middelgrote adverteerders als voor agency klanten. Hierbij leveren wij de benodigde licenties en support om de inzet van de tools tot een succes te maken. Campagnestrategie en uitvoering wordt ingevuld door onze klanten.

Op zoek naar slimme oplossingen om jouw marketing data-gedreven te maken? Annalect helpt je hier als GMP Sales Partner graag bij. Slimme oplossingen bedenken om data-gedreven marketing te faciliteren en meetbaar te maken is al jarenlang onze expertise. Onze teamleden komen uit diverse disciplines (media, data, performance en creatie) en bundelen hun kennis om tot een oplossing voor elk marketingvraagstuk te komen. Elke vraag is weer anders en vraagt om een eigen plan. Wat die oplossing is voor jou? Daar gaan we graag samen naar op zoek.

Praat met onze experts

Ben je benieuwd hoe Campaign Manager 360 campagnemanagement voor jouw bedrijf eenvoudiger maakt? Voordat we in de data en tools duiken, maken we graag eerst persoonlijk kennis met je. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kop (digitale) koffie. 

Reinoud Dirkzwager

Reinoud Dirkzwager

Reinoud is onze specialist als het gaat om Google Campaign Manager 360. Wil je meer weten stel hem gerust een vraag.